درباره «عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است»، شعر ماندگار شاعر خراسانی عهد ناصری رویداد صدرخوانی در شهر کتاب مشهد + زمان برگزاری سریال‌های «مرضیه» و «عشق کوفی» در شبکه جهانی جام‌جم + زمان پخش «همه بچه‌های خوب» در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برد پیت با «اف یک» در راه سینما زمان پخش سریال‌های محرم ۱۴۰۳ + خلاصه داستان استفاده از ظرفیت‌های ادبی در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان امیر آقایی با «کارزار» به سینما می‌آید دوبله «بهولا» برای پخش از شبکه نمایش جایزه جشنواره ایسکیا ایتالیا به فیلمبردار «آه سرد» رسید برنامه اکران سینما‌ها در دهه اول محرم ۱۴۰۳ مخاطبان تصور دقیقی از نمایش عروسکی ندارند «پیکار علیه ظالمان پیشه ماست» | درباره شعر عاشورایی، از مرثیه سرایی تا ظلم ستیزی «حسین مسافر آستانه» رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان شد «من نفرت‌انگیز ۴» در گیشه، طوفان به‌پا کرد تمجید مدیر نتفلیکس از «جدایی نادر از سیمین» اصغرفرهادی صحبت‌های رعنا آزادی‌ور درباره «زخم کاری ۳» در برنامه «۳۶۰ عادل فردوسی‌پور» + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آخرین وضعیت سلامتی دکتر احمد مهدوی دامغانی | حال او رو به وخامت است

  • کد خبر: ۱۱۲۷۱۱
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
آخرین وضعیت سلامتی دکتر احمد مهدوی دامغانی | حال او رو به وخامت است
صدرا صدوقی، روزنامه‌نگار، با انتشار متنی در فضای مجازی از وخامت حال دکتر مهدوی دامغانی، الهی‌دان و ادیبِ نامدار ساکن آمریکا خبر داد و از علما و فضلای حوزه و دانشگاه خواست که نسبت به بازگشت مهدوی دامغانی به میهن تدبیری بیندیشند.

به گزارش شهرآرانیوز - صدرا صدوقی، روزنامه‌نگار، با انتشار متنی در ایسنتاگرام از وخامت حال دکتر مهدوی دامغانی، الهی‌دان و ادیبِ نامدار ساکن آمریکا خبر داد و از علما و فضلای حوزه و دانشگاه خواست که نسبت به بازگشت مهدوی دامغانی به میهن تدبیری بیندیشند:

به اطلاع موثق، حال دکتر احمد مهدوی دامغانی اصلا خوب نیست! بگذارید راحت بگویم: رو به وخامت است

دکتر مهدوی دامغانی چندروزی را در آی سی یو گذراند و اکنون دوستان و یارانش در آن سر دنیا به علاقه‌مندان او در ایران به اصطلاح التماس دعا داده‌اند! نوشت:

آیا ضروری نیست که آقایان علمای اعلام- به خصوص عالمان خراسان رضوی و استادان گرامی دانشگاه که بسیاری از این گرامیان روزی نزد او به درس نشسته‌اند، لااقل در این ساعات حساس، تدبیر و چاره‌ای کنند که این مجتهد در فقه اسلامی و استاد والامقام و متدینِ دانشگاه در سن قریب به یکصد سالگی، با عزت و احترام به میهن و موطن خود بازگردانده و تجلیل و اجلال گردد.

حدود پنجاه سال دوری از وطن کافی نیست! تبلیغ، ترویج و تدریس جانانه او از اسلام و تشیع در آمریکا و غرب را می‌توان فراموش کرد؟

احمد مهدوی دامغانی متعلق به ایران و اسلام است، نه آمریکا و غرب؛ حیات و خدای نکرده ممات او نیز باید در ام القرای جهان اسلام باشد نه بلاد کفر!

خدا نکند ولی واقعا این‌بار زود دیر می‌شود.

من صدرا صدوقی -روزنامه نگارِ ۴۱ ساله، خواستم این مهم را به بزرگان قوم با کمال امتنان یادآوری کنم؛ فقط به مصداق آیه شریفه: « و ذکر فان الذکری تنفع المومنین»

احمد مهدوی دامغانی ۱۳ شهریور ۱۳۰۵ در مشهد در خاندانی اهل دانش و متدین و با اصالت دامغانی دیده به جهان گشود. علوم متداول قدیم و جدید را در آن شهر فراگرفت و سپس در تهران اقامت گزید. در سال ۱۳۲۷ از دانشکده معقول و منقول (بعداً الهیات) دانشگاه تهران و در سال ۱۳۳۳ در رشته ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران لیسانس گرفت.

در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه تهران درجه دکتری در زبان و ادبیات فارسی گرفت و موضوع رساله دکتری او تصحیح کتاب «کشف‌الحقایق» عزیزالدین نسفی به راهنمایی محمدتقی مدرس رضوی بود.

پس از گذراندن دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی به عنوان استاد دانشگاه تهران به تدریس در دانشکده‌های ادبیات و الهیات دانشگاه تهران پرداخت.

از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۴ در دانشگاه مادرید به تدریس ادبیات عرب و فارسی و فقه اسلامی اشتغال داشت. مهدوی دامغانی چندین سال سردفتر اسناد رسمی در تهران و از سال ۱۳۵۴ رئیس کانون سردفتران اسناد رسمی بود.

احمد مهدوی دامغانی از سال ۱۳۶۶ مقیم آمریکا و در دانشگاه هاروارد و دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به تدریس در مقطع دکترا و پست دکترا بوده است. رشته‌های تدریس او در آمریکا شامل معارف اسلامی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، فقه، تفسیر و برخی علوم اسلامی است.

وی فرزند آیت الله شیخ محمدکاظم مهدوی دامغانی (احیا کننده حوزه علمیه مشهد) است. از هم دوره‌های مهدوی در حوزه علمیّه مشهد، می‌توان به: شیخ کاظم مدیرشانه چی، شیخ محمّد واعظزاده، عبدالجواد فَلاطوری، سید جعفر سیّدان، سیّد علی حسینی سیستانی، اشاره کرد. (منبع: تسنیم)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->